Höstlov

Man kan nästan säga att mitt lov började idag, igår hade jag skola (man kunde gå i skolan i två dagar "extra hjälp"),
där pluggade jag matte med Monika och Carla, det var ganska många som anmälde sig till det, man blev ju lite förvånad, men självklart så är det bara bra. Vi jobbade bara med matte från kl 09.00-13.00, jag lärde mig ganska mycket men samtidigt inte! Jag har märkt en sak med mig, jag ger upp så himla snabbt, jag klarar inte av att öva in något i huvudet, det måste bara liksom sitta på en gång!. Efter drygt ett par timmar blev jag grinig och börja skrika och ha mig eftersom att jag inte förstod (ville inte förstå?) men sedan la det ner sig. Idag så skulle det vara andra dagen utav "extra dagarna" men jag orkade inte gå till skolan, mådde illa under natten och det kändes som om jag skulle kräkas, skulle kunna tänka mig hur det skulle se ut att kräka i matsalen, mums.  Inte nog med det så väckte pappa mig vid 7 tiden eftersom att han trodde att jag skulle till skolan, och då blev jag lite små grinig och skrek NEJ!!!

Höll nästan på att glömma ^^
Vet inte om jag nämt det tidigare på bloggen men Carro blev nominerad till utbytesstudent! :D
Nu har det alltså kommit en flicka hit hem till Carro, hon är i samma ålder förstås och kommer från Ryssland.
Igår så var jag och Tiffany hemma hos Carro, det var jättekul! vi hälsade på henne och började prata (självklart så var man tvungen att prata på engelska när man väl känner sig som sämst) Jaa man kan ju tänka sig hur min engelska är när jag inte känner för att ens prata på svenska, men det gick!. Under kvällen så satt vi och glodde på nå film som jag sätt minst 50 gånger, man kunde ju inte klaga, vi åt en massa godis och drack cola, eller vi och vi, JAG åt och drack, själv hade dom andra redan käkat mat. Vi hämtade en massa saker att äta men denna flicka ville inte äta elelr dricka något, Carro hämtade en massa burkar med Cola-light men hon ville tydligen inte dricka, sedan hämtade Carro en skål med godis och flickan ville inte äta -.-. Det förvånar mig inte att hon är så smal som hon tyvär är. Jag tycker att hon är jättesmal och hon är 1,70cm om inte mer (jaa jag var tvungen att fråga om längden). Jag kände mig som ett fläskberg brevid henne med jaja så var de med det!  Och jag sa ju självklart att hon såg äldre ut än vad hon var, Tiffany och Carro tittade på mig som om jag vore trög eller något liknande, vadå är det elakt att säga till någon att personen ser äldre ut än vad han/hon är?, jag sa ju även att hon såg äldre ut än vad hon var, fast på ett bra sätt! Det var som en liten komplimang. eller vad tycker ni?





Kommentarer
Postat av: Louise

Jodå det är finfint med mig!

Gjort idag då?



puss

2008-10-29 @ 20:57:50
URL: http://lowice.blogg.se/
Postat av: Karin

sura döskallarna var mitt favvogodis förut:)

2008-11-03 @ 20:14:41
URL: http://karinolofsson.se
Postat av: maria

åååh de där såg frestande ut

2008-11-06 @ 20:39:08
URL: http://maarialiksom.blogg.se.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0